Recipes

poniedziałek, 12 czerwca 2017

Wegańskie pierogi ruskie (bezglutenowe)




Jednym z najlepiej zapamiętanych przeze mnie smaków z dzieciństwa są pierogi ruskie. Moja mama zwykła je robić na obiad w dni, kiedy nie szła do pracy, więc najczęściej było to, kiedy byłam chora. Nadziewała je miłością, a później sprawnie sklejała brzegi w ozdobną falbankę. Nie wiedziała, że pszenica i twaróg mają właściwości śluzotwórcze, więc w czasie stanów zapalnych górnych dróg oddechowych są raczej nie najlepszym wyborem żywieniowym. Myślę jednak, że to nadzienie z miłością w środku miało działanie terapeutyczne.

Kilka dni temu „chodził za mną” ten smak dzieciństwa i bardzo chciałam go odtworzyć. Pojawił się jednak pewne przeciwności, z którymi przyszło mi się zmierzyć. Po pierwsze pierogi musiały być bez glutenu. Po drugie nie mogły zawierać nabiału. W mojej głowie ciągle bulgoczą pomysły na różne potrawy, więc i w tym przypadku znalazłam rozwiązanie.

Składniki (na 15 dużych pierogów):

Na ciasto:
200 g mąki owsianej (bezglutenowej)
80 g mąki ziemniaczanej
Duża szczypta soli
250 ml gorącej wody
1 łyżka oleju

Na farsz:
2 średnie ugotowane ziemniaki
4 łyżki jogurtu kokosowego z tego przepisu
1 mała cebula
Sól i pieprz do smaku

Przygotowanie:
Ciasto:

Do miski przesiej mąkę ziemniaczaną. Wymieszaj ją ze szczyptą soli i łyżką oleju. Dolej gorącą wodę i energicznie wymieszaj aż powstanie kisiel. Do drugiej miski przesiej mąkę owsianą i stopniowo, łyżka po łyżce, dodawaj do niej powstały kisiel i wyrabiaj na jednolite ciasto. Następnie przełóż na stolnicę oprószoną mąką owsianą i rozwałkuj do grubości około 2 milimetrów. Wykrawaj szklanką lub kubkiem krążki.

Farsz:
Obierz cebulę i pokrój w kostkę. Podsmaż delikatnie na oleju (najlepiej kokosowym), aż cebula się zeszkli. Dodaj ją do ziemniaków przeciśniętych przez praskę. Następnie dodaj jogurt kokosowy i całość dokładnie wymieszaj. Dopraw solą i pieprzem do smaku.
Na wykrojone krążki ciasta nakładaj na środku gotowy farsz. Sklej dokładnie brzegi ręcznie w falbankę lub przy użyciu widelca. Gotuj na parze przez 10 minut.  

Bon appetit!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz