wtorek, 12 maja 2015

Kokosanki











Zarówno mój synek jak i ja mamy nietolerancję glutenu. Niektórzy zastosowaliby określenie „cierpieć na nietolerancję glutenu”, ale ja nie utożsamiam tej przypadłości z żadnym cierpieniem, gdyż dzięki niej miałam okazję poszerzyć nasze horyzonty kulinarne. Skłoniło mnie to do poszukiwania nowych smaków i uświadomiło mi, jak wielkie mam możliwości. Kilka dni temu (zainspirowana tym przepisem) upiekłam dla mojego Malucha kokosanki. Ciasteczka te są bardzo szybkie w przygotowaniu i nie wymagają wielu umiejętności. Nie potrzeba do nich także długiej listy składników. Ja użyłam tylko trzech: jajek, wiórków kokosowych i syropu klonowego. Co wartościowego maja dla nas? Pełnowartościowe białko i duuuużo błonnika. Ponadto jajka dostarczają nam przeciwutleniaczy (luteiny i zeaksantyny), które chronią nasz wzrok. Zawierają również cholinę potrzebną do prawidłowego funkcjonowania mózgu. Są źródłem minerałów (żelaza, fosforu, selenu) i witamin (witaminy A, witamin z grupy B). Natomiast wiórki kokosowe dostarczają miedzi i manganu – dwóch minerałów, które są nam potrzebne do produkcji kolagenu, który odpowiada za jędrność skóry i prawidłową pracę stawów. Miedź jest nam również niezbędna do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego. Błonnik zawarty w wiórkach wspomaga pracę naszych jelit i pomaga trzymać pod kontrolą poziom cholesterolu, a żelazo jest potrzebne do dostarczania tlenu do komórek.

Składniki na 12 kokosanek:
200 g wiórków kokosowych (najlepiej ekologicznych)
2 jajka
4 łyżki syropu klonowego

Przygotowanie:
Rozbij jajka i oddziel białka od żółtek. W misce ubij białka na sztywną pianę. Następnie cały czas ubijając dodawaj pomału syrop klonowy, łyżka po łyżce. W drugiej misce wymieszaj dokładnie wiórki kokosowe z żółtkami, a następnie powoli dodawaj pianę z białek i delikatnie wymieszaj. Łyżką nabieraj powstałą masę i delikatnie formuj kulki. Ułóż je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piecz w temperaturze 170 C przez około 20 minut.

Bon appetit


2 komentarze: