Recipes

piątek, 1 maja 2015

Ciasto kasztanowe z kremową polewą kokosową












Księciuniu jest dla mnie źródłem niekończących się inspiracji jeśli chodzi o sztukę kulinarną. Ponieważ nie daję mu żywności przetworzonej, muszę być kreatywna. Staram się sama przygotowywać dla niego posiłki, a jeśli nie jest to możliwe, zapewniam mu jedzenie z zaufanych źródeł.
Księciuniu chodzi do klubu malucha dwa razy w tygodniu na dwugodzinne zajęcia, aby miał możliwość zabawy z dziećmi w jego wieku i nauczyć się czegoś nowego. W trakcie zajęć zawsze jest krótka przerwa na małą przekąskę. Większość dzieci przynosi coś słodkiego do jedzenia, więc ja również staram się przygotować dla niego coś słodkiego. W tym tygodniu upiekłam dla niego ciasto kasztanowe z polewą ze śmietanki kokosowej. To ciasto ma wspaniałą, bardzo delikatną teksturę. Świetnie trzyma wilgoć, więc nie wysycha zbyt szybko. Polewa natomiast ma gładką konsystencję i nie jest tak klejąca jak tradycyjny lukier. To ciasto jest bez glutenu. Przygotowałam je również bez użycia rafinowanego cukru. Użyłam miodu i ksylitolu. Smakowało nawet mojemu mężowi, który ze wszystkich słodyczy najbardziej lubi schabowe i golonkę.

Składniki na 10 porcji:

Ciasto:
120 ml jogurtu kokosowego
1 jajko
250 ml wody
75 g masła klarowanego lub oleju kokosowego
50 g mąki kasztanowej
50 g pełnoziarnistej mąki ryżowej (można zastąpić mąką kasztanową)
50 g mąki kokosowej
1 łyżeczka skrobi kukurydzianej lub ziemniaczanej
1 łyżeczka bezglutenowego proszku do pieczenia
Szczypta soli
2 łyżki ksylitolu


Polewa kokosowa:
2 łyżki śmietanki kokosowej
2 łyżki świeżego soku pomarańczowego
½ łyżeczki miodu

Przygotowanie:
Ciasto:
W misce ubij jajko na delikatną pianę. Zmiksuj je z jogurtem kokosowym (możesz wypróbować tego przepisu Susan Jane White, która jest specjalistką od niebiańskich i zdrowych przepisów) i rozpuszczonym masłem/olejem kokosowym. Następnie przesiej do miski mąki i skrobię oraz proszek do pieczenia. Dodaj sól i ksylitol i całość dobrze zmiksuj. W czasie miksowania powoli dolewaj wody. Rozgrzej piekarnik do 170C (z termoobiegiem) i piecz przez 45 minut w foremce keksowej wysmarowanej masłem lub wyłożonej papierem do pieczenia. Po tym czasie sprawdź czy ciasto jest dopieczone przy użyciu patyczka do szaszłyków. Wyłącz piekarnik i pozostaw ciasto do ostygnięcia przy zamkniętych drzwiczkach.
Polewa:
Mikserem zmiksuj dokładnie wszystkie składniki polewy i szpatułą rozsmaruj na cieście. Wstaw do lodówki na około 30 minut, aby polewa zastygła.
Bon appétit!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz